۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

تبریک پیامکی

  1. در اعیاد مختلف اکثر مردم به جای نشستن در خانه و دید و بازدید به مسافرت می روند؛
  2. شهرها بزرگ شده است و امکان سر زدن به تمامی اقوام و آشنایان دشوار شده است؛
  3. تعداد غریبه ها در شهرها افزایش یافته است؛
  4. سنت تضعیف گشته است؛
  5. مهاجرت و تحرک جغرافیایی روند رو به افزایشی داشته است و ....
علل فوق و چندین علت دیگر موجب شده است که مردم در روزهای عید به یک تبریک پیامکی (sms) اکتفا کنند.
مخابرات در این روزها چند کار انجام می دهد:
  1. شما یک بار پیامک را ارسال می کنید اما مخابرات یک پیامک را چند بار ارسال می کند؛
  2. گاهی پیامک نصفه - نیمه ارسال می شود و گیرنده پیام می دهد که ناقص بود لذا حداقل باید یکبار دیگر پیامک را ارسال کنی؛
  3. یک پیامک را ارسال میکنی اما گوشی «عدم ارسال» را نشان می دهد، گیرنده جواب می دهد که پیامک رسید، اما چون وی نیز احساس می کند که پیامکش ارسال نشده است ناچار زنگ می زند که ممنون پیامک شما رسید آن هم نه یکبار بلکه چند بار.
و این گونه است که شرکت مخابرات به سود کلان چندین میلیاردی دست می یابد و عید واقعی برای صاحبان آن است.

هیچ نظری موجود نیست: