۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

آلزایمر

  1. چند سال قبل که در انجمن مولوی فعالیت می کردم با یکی از بازاریان قدیمی و خوشنام سقز آشنا شدم. بسیار نکته سنج و دقیق بود. با روح اقتصاد، مناسبات بازار و روابط اجتماعی کاملاً آشنایی داشت و در بازار سقز یکی از موفقترین ها بود.
  2. گاهی به دیدارش می شتافتم. خاطرات جالب و نظم خاصی در زندگی داشت. هر گاه در مورد بازار سخن می گفت ناخودآگاه کتاب «اخلاق پروتستان و روح سرمایه داری» ماکس وبر را به یاد می آوردم. چند کتاب در دست چاپ نیز داشت. یکی از آنها «قصه بازار» نام داشت و این نام را از شعری از حافظ برگرفته بود.
  3. با یکی از دوستان در مورد ایشان صحبت می کردم که تا چه حد به من لطف دارد. گفت دچار آلزایمر شده است. غم سنگینی تمام وجودم را فرا گرفت. آیا آن همه نکته و خاطره را به فراموشی سپرده است؟ آیا مرا به یاد می آورد؟ آیا از آن همه لطف چیزی در حافظه اش مانده است؟
  4. نمی دانم اما کاش آلزایمر حریف لطف و محبت نمی شد.

۴ نظر:

آزاد گفت...

سلام اینجانب آزاد پرنیان اهل سرپل زهاب بسیار خرسندم که با شما ارتباط برقرار کنم وارادت خاصی نسبت به جنابعالی دارم.

ناشناس گفت...

salam dobare shoa be nevashtan kardid khaili vaght bod nemineveshtid kob minevisi edameh bedid

ناشناس گفت...

باسلام خدمت آقاي توكلي
دكتر جان لطفاً جواب منو حتماً بديد يكي از دانشجوهاي سال هاي 84 شما در دانشگاه پيام نور هستم . چرا در حوضه رسانه . خصوصاً وبلاگ نويسي فعاليت شما كم شده .همچنين مي خواستم بدونم كه وبلاگ بلاگفاي شما چرا مسدود شد.ايا در اين زمينه قبلاً به شما اطلاع رساني كرده بودنديا نه.در اخر هم مي خواستم بگويم كه قالب فعلي وبلاگ با بعضي از مرورگرها مثلopera مشكل دارد و post title آن فارسي ساپورت نمي كنه .اگه خواستي مي تونم قالب بهتري كه با فارسي مشكلي نداشته باشد بصورت كلاسيك با html براي شما طراحي و بفرستم.اگه خواسيتدجوابتان را برايم ايميل كنيد با تشكر پيشرو
karizmatic7@yahoo.com

ناشناس گفت...

مديريت دانش كارش همينه ؟ قبل از اينكه اطلاعاتت از بين بره مشتند مي كنند و در اختيار ديگران قرار مي دهند چنين مرحله داره . 1- نوشتن دانش يعني ثبت دانش 2- به اشتراك گذاري دانش 3- تسهم دانش 4- ...